Retour en garantie

Niet blij met aankoop?

Bent u niet tevreden met uw aankoop dan kunt u het product binnen 14 dagen retourneren mits het product in de originele verpakking is. U dient hiervoor eerst contact op te nemen met de klantenservice zodat wij u een retourformulier kunnen toezenden. Neem hier contact op met de klantenservice.

Defect product ontvangen?
Geen paniek, we lossen het graag op voor u! Dit doen we zo snel mogelijk op, vaak al binnen één dag! Trouwens, veel gevallen kunnen we direct oplossen, neem daarom voor retour altijd eerst even contact op met onze klantenservice.

Het product is kapot gegaan binnen de garantietermijn?
Onze producten zijn elektronisch en helaas, ook elektronica gaat wel eens stuk. Gelukkig hebben we voor bijna alles een snelle oplossing of vervanging. Laat ons weten wat er mis is en we lossen het zo snel mogelijk op, geen probleem!

 

Garantie

Algemeen

Met uitzndering van de hieronder genoemde uitzonderingen krijgt u op alle producten 12 maanden garantie. Deze garantie doet geen afbreuk aan de wettelijke rechten aangaande garantie en conformiteit.

Batterijen, Opladers, Elektronische Accessoires & Tools en Mods.
Deze producten hebben een fabrieksgarantie van 3 maanden. Garantie wordt verleend over fabricagefouten. Mocht uw product niet meer te reparen zijn, dan wordt deze vervangen door een nieuw product. Als het product val- of stootschade bevat, welke de werking kan belemmeren, kunnen wij geen garantie verlenen. Helaas zijn alle batterijen onderhevig aan slijtage, afname van capaciteit gedurende de levensduur van een batterij is normaal. Hierdoor kunnen wij geen garantie verlenen op afnemende batterijcapaciteit.

Let op! Op lithium ion batterijen (bijvoorbeeld 18650 batterijen) verlenen wij alleen garantie binnen 24 uur na aankoop. Controleer uw batterij daarom uitvoerig en test of deze wel volledig oplaad!

Batterij informatie.
Lithium-Ion batterijen in elektrische sigaretten zijn vergelijkbaar met batterijen uit bijvoorbeeld mobiele telefoons. Deze zijn veilig bij correct gebruik. Alle batterijen van MyVape.NL hebben intensieve testen doorstaan en de meeste modellen hebben een ingebouwde circuit protectie.Toch is het belangrijk om de volgende punten in acht te nemen voor het correcte gebruik van batterijen.

  • Zet uw elektrische sigaret altijd uit als deze niet in gebruik is.
  • Gebruik de aanbevolen lader voor uw batterij.
  • Houd batterijen nooit onder water en stel deze niet bloot aan extreem lage of hoge temperaturen.
  • Vervoer losse batterijen altijd in een sleeve of (plastic) batterij doosje. Laat losse batterijen nooit in contact komen met metalen objecten zoals bijvoorbeeld sleutels of kleingeld.

Meer weten over batterij veiligheid? Klik hier!

Mechanische Mods.
Mechanische mods zijn alleen voor gevorderde gebruikers; de batterij is namelijk ongereguleerd. Dit houdt in dat er geen beveiligingen of instellingen op zitten. Als u niet bekend bent met mechanische mods, raden wij het aan uzelf goed in te lezen alvorens deze te gebruiken. MyVape.NL kan niet aansprakelijk gesteld worden voor potentiële schade veroorzaakt door incorrect gebruik van mechanische mods.

E-Liquids, Clearomizers, Coils, Aroma’s, DIY-artikelen en Accessoires.
Op deze producten geldt een DOA garantie, DOA staat voor “Dead On Arrival”. Mocht uw product direct bij aankomst (binnen 24 uur na ontvangst) defect zijn, dan kunnen wij deze onder garantie voor u vergoeden. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice, wij lossen het altijd direct voor u op.

E-Liquids

Mocht u van mening zijn dat ondanks onze strenge kwaliteitscontrole een e-Liquid niet aan de normen voldoet dan zullen we deze onder garantie vervangen. Echter als u de smaak van een e-Liquids niet lekker vind dan adviseren we deze met iemand anders te ruilen. Immers, smaken verschillen. Om hygiënische redenen en in verband met de houdbaarheidsdatum is het niet mogelijk een (geopende en ongeopende) e-liquid te ruilen.

Op atomizers, cartomizers en clearomizers rust géén garantie, anders dan de zogenaamde “DOA” garantie: Death On Arrival. Bij ontvangst van uw producten dient u deze te testen en wanneer onverhoopt mocht blijken dat een geleverde atomizer niet naar behoren werkt dient u dit binnen 1 werkdag na ontvangst van uw product aan ons te melden. Na melding stuurt u uw defecte onderdeel retour naar het door ons opgegeven adres, waarna wij het onderdeel kostenloos voor u zullen vervangen.

 Het bovenste gedeelte van de sigaret, de zogenaamde “atomizer”, is een onderdeel dat aan slijtage onderhevig is. Dit onderdeel zult u dan ook regelmatig dienen te vervangen. Vooraf is het moeilijk aan te geven hoelang u ongeveer met een atomizer kunt doen. Dit is nl. mede afhankelijk hoe intensief u uw elektronische sigaret gebruikt. De levensduur van een atomizer kan daardoor varieren van 1 week tot 3 maand.

Atomizers worden in de fabriek, voordat ze ingepakt en verzonden worden, altijd eerst getest met testliquid. Bij aankomst van uw producten kan het daarom ook zijn dat deze testliquid uit de atomizer is gelopen waardoor de verpakking nat is. Dit kan verder geen kwaad; gewoon even de atomizers droogdeppen met een tissue voordat u ze in gebruik neemt.

 

Vragen over de garantie termijn van een bepaald product? Neem dan contact met ons op, wij kijken direct de garantietermijn voor u na.